Wednesday, July 28, 2010

Kawan : Bukan Kenalan

Yes, kawanku tak seperti mana yang anda rasa kawan itu seperti. I choose my friends wisely. Aku tak akan pilih kawanku senang-wenang. Dan kawanku semamangnya tak ramai, but kenalan memang bersepahlahkan. Dan aku rasa kawanku itu mempunyai nilai yang tersendiri bagiku.


I trust all my FRIENDS. Because they knew who they are in this world. And we always advice and give opinion each others in order to earn much better life for ourself.
Ramai yang akan berkata, kawan akan makan kawan satu hari nanti. And orang itu berkata berdasarkan pengalaman mereka. But i don't think that my friends will do like that to me. Because i know sangat-sangat all my friends very much. Eventhough mereka bukan datang dari keluarga aku, tapi mereka MUNGKIN lebih faham perasaan sekelilingku. They know what i like and hate. Tak semua dalam dunai ini baik, and tak semua dalam dunia ini buruk. kalau dikatakan TIADA YANG BURUK, MAKA TIADALAH YANG BAIK. And yet, i think my friendship will not PUTUS till end of life!

Eventhough aku ni banyak sangat kekurangan and masih kecil, tetapi aku masih berhak menyuarakan pendapat. Tidak salah bukan? Jika bukan kerana akal Hang Nadim, maka tiada selamat Singapura itu.

Aku berkawan bukan untuk melawan.
Aku berkawan bukan sekadar berkawan.

No comments:

Post a Comment